Nový Avenger e-Hybrid s inovatívnym systémom mild hybrid 48 V prichádza

  • Značka Jeep® rozširuje svoju 48-voltovú techniku e-Hybrid aj do najmenšieho modelového radu Avenger.
  • Tri verzie vybavenia a nové prvky na želanie.
  • Nový Jeep Avenger e-Hybrid v predaji od mája.

Po modeloch Renegade a Compass s pohonom mild hybrid prišiel do predaja ako tretí model značky Jeep® s touto technikou Avenger e-Hybrid.

Eric Laforge, šéf značky Jeep v Európe, povedal: „Pre Jeep je nový Avenger e-Hybrid veľmi dôležitý, pretože posilňuje „slobodu voľby“, ktorú dávame našim zákazníkom. Je ďalšou alternatívou k benzínovej a plne elektrickej verzii a vstupnou bránou k elektrickej mobilite pre tých zákazníkov, ktorí ešte nie sú pripravení na revolúciu na automobilovom trhu. Nový Avenger e-Hybrid kombinuje elektrifikáciu a automatickú prevodovku ako si to mnohí zákazníci v tomto čase želajú.

Nový Jeep Avenger e-Hybrid využíva techniku mild hybrid pracujúcu s napätím 48 V na zníženie spotreby paliva a emisií CO2. Tento systém súčasne poskytuje funkcie podobné drahšiemu, ťažšiemu a technicky náročnejšiemu systému full hybrid. Značka Jeep® systémom e-Hybrid pokračuje vo svojej priekopníckej ceste elektrifikácie v segmente tradičných SUV.

Pohonný agregát nového modelu Avenger e-Hybrid predstavuje vrchol technologického vývoja z hľadiska dosiahnutej kombinácie komfortu a výkonnosti. Nový Avenger e-Hybrid umožňuje pri nízkej rýchlosti plynulú jazdu s elektrickým pohonom vďaka automatickej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke e-DCT6 s integrovaným elektromotorom.

Nový systém pohonu dokonale demonštruje dve tváre modelu Avenger: suverénnu jazdu rovnako na ceste ako aj v teréne. Pri jazde na ceste vodič môže využívať výhody hybridného pohonu (rekuperáciu energie a jazdu s elektrickým pohonom pri malej rýchlosti) a vyspelé funkcie ako autonómna jazda úrovne 2. V teréne môže vodič využiť prednosti ako je vyššia svetlá výška, nájazdový, prejazdový a výjazdový uhol a elektronickú reguláciu trakcie Selec Terrain a asistent pre zjazd z kopca Hill Descent Control.

Nový Avenger e-Hybrid je vstupnou bránou do sveta elektrifikácie. Využíva pohonné ústrojenstvo založené na ľahkom 48V mild hybridnom systéme, ktorý ponúka takmer to isté, čo full hybridný systém. Spaľovací motor s výkonom 74 kW (100k) je spojený s elektromotorom s výkonom 21 kW (29k) integrovaným do automatickej dvojspojkovej 6-stupňovej prevodovky a 48V remeňovým štartérom pre plynulé prechody medzi jednotlivými druhmi pohonu, ktorý zároveň prináša ďalšie úspory CO2. Lítium-iónová batéria s kapacitou 0,9 kWh je umiestnená pod sedadlom vodiča, takže vnútorný priestor kabíny a batožinový priestor sú rovnaké ako má Avenger s benzínovým motorom.

Celý 48V mild hybridný systém váži len o 60 kg viac ako konvenčná automatická prevodovka. Vďaka tomu je celková hmotnosť nového Avengeru e-Hybrid len 1280 kg.

Systém e-Hybrid pri spomaľovaní a brzdení rekuperuje elektrickú energiu, ktorou dobíja 48V batériu a pri potrebe väčšieho výkonu elektromotorom podporuje spaľovací motor. Okrem toho elektrifikovaná automatická dvojspojková prevodovka, integrovaná do 48V mild hybridného systému, znižuje spotrebu paliva až o 20% v porovnaní s konvenčnou automatickou prevodovkou. Avenger e-Hybrid má vďaka 48-voltovému hybridnému systému v kombinovanom cykle WLTP o 13 % menšiu spotrebu paliva oproti verzii so spaľovacím motorom, pričom v mestskom cykle úspora dosahuje až 28 %. Kombinovaná spotreba podľa WLTP je iba 4,9 l/100 km, čomu zodpovedá hodnota kombinovaných emisií CO2 111 g/km.

Systém e-Hybrid je konštruovaný tak, že elektromotor a spaľovací motor môžu poháňať predné kolesá nezávisle od seba. Vďaka tomu môže vozidlo všetky manévre pri nízkej rýchlosti absolvovať v elektrickom režime. V hustej mestskej premávke tak môže Avenger e-Hybrid jazdiť vyše 50 % vzdialenosti s elektrickým pohonom. Rozbeh vozidla (e-creeping), posúvanie sa v dopravnej zápche (e-queueing), alebo parkovanie(e-parking) na elektricky pohon robia jazdu veľmi komfortnou. Úplne nabitá batéria umožňuje s elektrickým pohonom napríklad v mestskej zóne s rýchlosťou obmedzenou na 30 km/h dojazd až 1 km.

Nový Avenger e-Hybrid ponúka to, čo si zákazníci na skutočnom hybride cenia najviac: udržateľnú a zároveň pohodlnú jazdu. Zároveň však vie, prostredníctvom funkcie E-Boost, poskytnúť aj viac dynamiky, keď si to situácia vyžaduje. V tomto režime sa krútiaci moment elektromotora (55 Nm) pridáva ku krútiacemu momentu spaľovacieho motora. To zlepšuje pružnosť pri nízkych otáčkach a pri rozjazde vozidla. Plynulé prechody medzi elektrickým pohonom a pohonom na spaľovací motor zabezpečuje 48V štartér spojený s motorom ozubeným remeňom.

Pohodlie a potešenie z jazdy zvyšuje aj nová automatická 6-stupňová dvojspojková prevodovka e-DCT6, ktorá umožňuje radenia aj pádlami pod volantom. Dynamická jazda sa stane zábavnejšou a jazda v teréne suverénnejšou. Pri jazde v teréne nový Avenger e-Hybrid využije svoju svetlú výšku 201 mm, nájazdový uhol 20°, prejazdový uhol 20° a výjazdový uhol 35°, takže legendárne off-road schopnosti modelov značky Jeep® sú zachované aj s hybridným pohonom. Systém regulácie trakcie Select Terrain umožňuje nastaviť 6 jazdných režimov, z toho 3 pre jazdu po ceste (Normal, Eco, Sport) a 3 pre jazdu v teréne (Sand, Mud, Snow). Okrem toho systém Hill Descent Control znižuje riziko zošmyknutia sa a straty ovládateľnosti pri zjazde zo strmého svahu v teréne.

Nový Avenger e-Hybrid je dostupný v štyroch verziách.

Všetky štandardne ponúkajú Select Terrain, Hill Descent Control, automatickú prevodovku s radením pádlami pod volantom, LED svetlomety, bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto, digitálny prístrojový panel a množstvo bezpečnostných prvkov výbavy.

Základná Longitude má 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, LED reflektorové svetlomety, tempomat a komplet asistenčných systémov –automatické núdzové brzdenie AEB, rozpoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Keep Assist a monitorovanie únavy vodiča. Na Slovensku je tiež dostupná výbava Adventure, ktorá tvorí medzistupeň medzi výbavou Longitude a Altitude.

Verzia Altitude má 17- palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, adaptívny tempomat a dokonalejší digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 26 cm (10,25”).

Špičková verzia Summit má elegantný vonkajší vzhľad vďaka 18-palcovým diskom kolies z ľahkej zliatiny, FULL LED projektorovým svetlometom a tmavo tónovaným sklám v zadnej časti kabíny. V interiéri má ambientné osvetlenie s nastaviteľnou farbou a elektrochromatické spätné zrkadlo. K zvýšenému komfortu prispieva systém odomykania a štartovania bez kľúča, bezdrôtová nabíjačka smartfónu, systém monitorovania mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel, širokouhlá (180°) cúvacia kamera s virtuálnym pohľadom na vozidlo zhora, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, ako aj elektrické bezdotykové otváranie dverí batožinového priestoru.

Zákazníci si môžu ďalej individualizovať svoje vozidlo prostredníctvom rôznych balíkov príplatkovej výbavy. Ponúkajú napríklad prémiový audiosystém JBL (6 reproduktorov + centrálny reproduktor + subwoofer), asistenčné systémy pre autonómnu jazdu úrovne 2, alebo aj kožené sedadlá s elektrickým nastavením a masážnou funkciou. Novým prvkom v ponuke pre modelový rad Avenger je elektricky ovládané posuvné strešné okno, poskytujúce vodičovi a spolujazdcovi vpredu jedinečný zážitok z jazdy pod holým nebom.

24. 5. 2024